Forum gildii Demon Bloodline
Naxxramas 10
Frostwyrm Lair:
Polecany jest w tej części Naxxa frost armor, jednak przy odpowiednim ogarnięciu zespołu da się zrobić Sapka i Kela bez tego.
1. Sapphiron (Main tank, 2xheal, 7xdps)
Walka z bossem dzieli się na dwie fazy – lądową i powietrzną. Main tank gdy stauntuje bossa staje z nim bokiem do rajdu, ponieważ kto będzie znajdował się za lub przed bossem otrzyma obrażenia od cleave i tail sweep. Full dps w bossa. Gdy nadejdzie faza powietrzna, rajd rozstawia się na niewielkie odległości od siebie i czekamy na spell icebolt. Tym zaklęciem Sapphiron zamraża jednego z członków rajdu. Wtedy pozostałe osoby z rajdu muszą szybko znaleźć się tuż za osobą zamrożoną. Nie ruszamy się i czekamy na lodowy oddech smoka, który zabił by na miejscu tego kto nie znalazłby się za zamrożoną osobą, a tak otrzymujemy ok. 6-7k obrażeń. Potem wracamy do fazy lądowej itd. aż do ubicia bossa.
2. Kel’Thuzad (Main tank + Off tank, 2xheal, 6xdps-najlepiej range)
Tutaj właściwie skopiowałem taktykę opisaną przez Szada i wprowadziłem nieliczne poprawki.
UWAGA! Nie wchodzić do zielonego kółka zanim nie wydamy komendy start. Wejście do kółka rozpoczyna walkę.
Kel'Thuzada bijemy zaraz po zabiciu Sapphiriona. Najlepsza konfiguracja to 2-3 meele (W tym main tank i off tank), 5 ranged dps i 2 heale. Walka dzieli się na 3 fazy:
1. Po rebuffie wchodzimy wszyscy razem do zielonego kółka, tak aby nie zaggrować całej sali mobów. Będą one szły ze wszystkich stron. Podczas tej fazy nie wychodzimy z kółka! Meele biją małe patchworki, ranged dps szkielety (bardzo łatwo zabić) i duchy (ciężej). Priorytetem dla ranged dps jest zabicie duchów. Tutaj polecam żeby mag albo lock zajmował się szkieletami zadając dmg aoe, a reszta rypsów zabija duchy.
2. Po fazie pierwszej do walki włączy się Kel'Thuzad. Main tank łapie go i kieruje w stronę tronu. Należy wtedy jak najszybciej zabić pozostałe addy i rozstawić się po całej sali w odstępie 10yd od siebie (Pomocna komenda z addonu dbm /range 10, wskazuje graczy w promieniu 10yd-jeżeli na tym okienku widzimy kogoś to znaczy, że stoimy za blisko). Robimy to, ponieważ spell Kela Ice Block (105%HP DOT 4sekundy) obejmie wszystkich graczy w promieniu 10yd od celu! Trzeba tego uniknąć! Kolejnym spellem jest frostbolt, zadaje on damage kilku członkom raidu, może i powinien być jak najczęściej przerywany. Kluczowym jest unikanie stania w czerwonym kółku (void). Pozostanie w nim po jego pojawieniu skutkuje natychmiastową śmiercią, i tu heale nie pomogą! Natychmiast opuszczamy kółko idąc do przodu z niego, a nie cofając się bo nie zdążymy.
3. Przy 40% HP Kel przyzwie 2 crypt guardy (mała wersja anuba) Tutaj do gry wchodzi off tank, który bierze je na siebie. Nie atakujemy addów, przy tej fazie jak największy DPS w Kela (odpalamy wszystkie CD jakie tylko się da)
Osobom, które jeszcze na Kelu nie były, polecam filmik z tankspota, że zobaczyć jak to naprawdę wygląda.
Link: http://www.youtube.com/watch?v=nM0NFpmi9X0
Ostatnio edytowany przez Etrander (2011-03-05 13:43:22)
Offline